Stichting SOM

stichtingsomlogoOpenbare Basisschool de Regenboog is één van de scholen van Stichting Samen Onderwijs Maken (SOM).

Stichting SOM is een stichting voor openbaar onderwijs. De stichting wordt bestuurd door een College van Bestuur en een Raad van Toezicht. Het dagelijks bestuur van de stichting is in handen van het College van Bestuur. Het College van Bestuur wordt gevormd door mevr. E.A.F. Franken. Het bezoekadres en postadres van het College van Bestuur is: Rijtuigweg 12, 4611 EL Bergen op Zoom. Op de website stichtingsom.nl is meer informatie te vinden over de stichting.

Stichting SOM is een stichting voor onderwijs en heeft als grondslag openbaar onderwijs. Bij de toelating van leerlingen en de benoeming van personeel wordt geen verschil gemaakt in godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of leeftijd. Het onderwijs wordt gegeven overeenkomstig de normen en waarden die in de Nederlandse samenleving worden erkend.

Onze missie is het bevorderen van kansengelijkheid voor alle kinderen door het geven van kwalitatief goed en krachtig onderwijs. De scholen bieden duurzaam onderwijs aan, dat uitdagend en betekenisvol is. Het onderwijs wordt verzorgd door professionele medewerkers in een gezonde, veilige en passende speel- en leeromgeving.

In ons koersplan Kanskracht, wat te vinden is op de website van de stichting, staan onze missie en visie verder uitgeschreven. Vanuit de doelstellingen van SOM heeft Openbare Basisschool de Regenboog haar eigen onderwijsdoelen gedefinieerd.

Burgemeester Meester H. Popstraat 2
4671 ES Dinteloord

Telefoon: 0167-523326
E-mail: obsderegenboog@stichtingsom.nl

Volg ons op Facebook

Over Stichting SOM
OBS de Regenboog is onderdeel van Stichting SOM (Samen Onderwijs Maken). SOM vormt de overkoepelende organisatie voor Openbaar Onderwijs met vier basisscholen in de regio West-Brabant en vijf basisscholen in de gemeente Reimerswaal, Zeeland.

Het bestuursbureau is gehuisvest in Bergen op Zoom en ondersteunt het bestuur, de schooldirecties en andere geledingen bij de ontwikkeling en de uitvoering van het beleid van Stichting SOM.

Onze Partners
kibeo abboscholen