Missie, visie & kernwaarden

Missie: Wat is onze opdracht?

Openbare basisschool De Regenboog is een kindcentrum van 0 tot 13 jaar, met een enthousiast en betrokken team. Wij zijn een kleinschalige scholen waar binnen combinatiegroepen actief wordt gewerkt aan zelfstandigheid en zelfontplooiing. Wij bieden onze leerlingen een veilige en rijke leeromgeving waarin zij samen kunnen groeien. Persoonlijke aandacht staat bij ons voorop. Wij staan voor wederzijds respect en begrip voor iedere cultuur en levensovertuiging en voeren een open communicatie met collega’s, leerlingen en ouders.

De Regenboog; “Waar kinderen een schat aan ervaring op kunnen doen"

Kernwaarden:

Kernwaarden OBS De Regenboog in Dinteloord

Visie: Waar gaan we voor?

• Het lesgeven is de kern van ons werk. Wij willen dat onze leerlingen les krijgen van enthousiaste en gemotiveerde leerkrachten die voortdurend werken aan hun eigen ontwikkeling. Voorop staat uitdagend en inspirerend onderwijs, waarbij kennisoverdracht, eigenaarschap, betrokkenheid, actief en samenwerkend (coöperatief) leren centraal staat.
  • De Regenboog biedt kinderen geborgenheid en een veilige, rijke leeromgeving.
  • Om de ontwikkeling van de kinderen te stimuleren, heeft iedere groep een aanbod dat betekenisvol is.
  • We willen de kansengelijkheid van kinderen vergroten.
  • Naast het traditioneel werken, maken we op onze school gebruik van spelenderwijs, thematisch, bewegend en coöperatief leren.

Wij vinden de volgende zaken van groot belang:

• interactief lesgeven; de leerlingen betrekken bij het onderwijs;
  • onderwijs op maat geven: differentiëren;
  • gevarieerde werkvormen hanteren (variatie = motiverend);
  • een kwaliteitsvolle (directe) instructie verzorgen;
  • kinderen zelfstandig (samen) laten werken.
  • Basisvaardigheden; we sluiten zoveel mogelijk aan bij de zone van naaste ontwikkeling en de belevingswereld van kinderen. Wij verstaan onder basisvaardigheden: burgerschap, sociaal emotionele ontwikkeling, rekenen, taal, begrijpend lezen en executieve functies.

Burgemeester Meester H. Popstraat 2
4671 ES Dinteloord

Telefoon: 0167-523326
E-mail: obsderegenboog@stichtingsom.nl

Volg ons op Facebook

Over Stichting SOM
OBS de Regenboog is onderdeel van Stichting SOM (Samen Onderwijs Maken). SOM vormt de overkoepelende organisatie voor Openbaar Onderwijs met vier basisscholen in de regio West-Brabant en vijf basisscholen in de gemeente Reimerswaal, Zeeland.

Het bestuursbureau is gehuisvest in Bergen op Zoom en ondersteunt het bestuur, de schooldirecties en andere geledingen bij de ontwikkeling en de uitvoering van het beleid van Stichting SOM.

Onze Partners
kibeo abboscholen