Regenboog doet mee met cultuur educatie d'ART

De Regenboog doet mee met d'ART in SteenbergenKunst en cultuur is een prachtig middel om kinderen te leren ontdekken wie ze zijn, om het nieuwsgierige en leergierige brein te prikkelen, om samenwerking te bevorderen en bovenal om de sociaal-emotionele ontwikkeling te stimuleren. Daarom doet de Regenboog mee met D'art, een project dat in de gehele gemeente Steenbergen wordt aangeboden.

Steenbergen en Welberg gingen een jaar eerder al van start met dit initiatief. Bij d'ART hebben kinderen een structureel aanbod van cultureel-educatie activiteiten. Behalve dat dit leuk is, maakt het de kansenongelijkheid tussen kinderen kleiner én bevordert het de sociale interactie.

In het d’ART aanbod gaat het niet primair om kinderen kennis, technieken en vaardigheden bij te brengen. Dit gebeurt namelijk in het onderwijs tijdens de vakken beeldende vorming, bewegingsonderwijs en muziek. Het gaat vooral om persoonlijke ontwikkeling en verbinding. Met het werken naar een eindpresentatie worden al deze facetten geïntegreerd en worden ouders actief betrokken bij de ontwikkeling van hun kind. Kunst- en cultuuractiviteiten worden ingezet om in de vrije tijd van kinderen een positieve en veilige omgeving te creëren, waar kinderen samen leren werken, leren communiceren en waarbij empathie en het zelfvertrouwen groeit.

d'ART vindt gedurende twintig weken van het schooljaar plaats.

Afscheid Groep 8, maar met blijvende herinnering

Afscheid Groep 8 van de Regenboog, maar met blijvende herinneringNee, we twijfelde er niet aan dat we de leerlingen van groep 8 zouden onthouden, maar dankzij het cadeau van de leerlingen moeten we nu dubbel zo vaak aan ze denken. De school heeft namelijk een mooie walnotenboom gekregen en dat is natuurlijk een zichtbare herinnering die we elke dag op het schoolplein zullen zien.

De leerlingen hebben de boom bovendien zelf stevig in de grond gezet. Wij hopen dat we, als school, de kinderen van groep 8 ook een stevige basis gegeven hebben. Succes met de toekomst 'groep achters!'

Koningspelen naar binnen verplaatst, maar succes!

OBSDeRegenboogKoningspelenCollageWie een beetje uit het raam gekeken heeft de afgelopen periode weet het; regen, veel regen! En dat trof helaas ook de Koningsspelen van de Regenboog. Maar we laten ons natuurlijk niet uit het veld slaan, om de kinderen een leuk programma te geven, werd de school half verbouwd zodat er spellen en activiteiten binnen plaats konden vinden. Het bijgesloten foto collage spreekt boekdelen, het werd een mooie vrijdagochtend!

Burgemeester Meester H. Popstraat 2
4671 ES Dinteloord

Telefoon: 0167-523326
E-mail: obsderegenboog@stichtingsom.nl

Volg ons op Facebook

Over Stichting SOM
OBS de Regenboog is onderdeel van Stichting SOM (Samen Onderwijs Maken). SOM vormt de overkoepelende organisatie voor Openbaar Onderwijs met vier basisscholen in de regio West-Brabant en vijf basisscholen in de gemeente Reimerswaal, Zeeland.

Het bestuursbureau is gehuisvest in Bergen op Zoom en ondersteunt het bestuur, de schooldirecties en andere geledingen bij de ontwikkeling en de uitvoering van het beleid van Stichting SOM.

Onze Partners
kibeo abboscholen